زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی
سرخط خبرها

میزان استقبال از طرح کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۱۲۸۷۷
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
میزان استقبال از طرح کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی چقدر است؟
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: تعداد کل یارانه‌بگیران در استان خراسان‌رضوی ۲میلیون و ۱۴۰ هزار و ۶۵۶ خانوار با جمعیت ۶ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۶۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۸۷ خانوار با جمعیت ۵ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۲۵ نفر در دهک یک تا ۷ قرار دارند.

محمدامین بابایی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: از بین خانوارهای دهک یک تا هفت که مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در استان می‌شوند از ابتدای اجرای طرح در خرداد امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار خانوار در طرح کالابرگ خرید انجام داده‌اند. به لحاظ میزان خرید در این طرح نیز تاکنون ۶ همت (هزار میلیارد تومان) خرید خانوار‌ها در طرح کالابرگ الکترونیک بوده است. جالب است بدانید که در ۲۲ دی ماه امسال رکورد خرید روزانه کالابرگ در استان با رقم ۱۴۸ میلیارد تومان زده شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد خرید کالابرگ کشور در استان خراسان رضوی اتفاق می‌افتد و استان ما به چند دلیل در این حوزه ورود فعالی داشته است، بیان کرد: هنگام آغاز طرح در خرداد ماه در مدت یک هفته با حضور در ۳۲ شهرستان و برگزاری جلساتی با فرمانداران، اعضای شورای شهر، دهیاران و تمامی بازیگران عرصه طرح کالابرگ نسبت به توجیه این طرح اقداماتی صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همچنین استان ما بیشترین فروشگاه فعال در این طرح را دارد. در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار فروشگاه در سطح استان وجود دارد که از ۱۴ هزار فروشگاه روزانه خرید کالابرگ صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی آسان و خرید راحت نیز از دیگر امتیازات این طرح است که مشمولان محترم این طرح می‌توانند با نصب اپلیکیشن شما و کلیک بر روی قسمت فروشگاه، از نزدیک‌ترین فروشگاه به خود اطلاع پیدا کنند.

بابابی افزود: علاوه بر این، دو فروشگاه مجازی بزرگ دیجی کالا و اسنپ مارکت نیز به طرح کالابرگ الکترونیکی ملحق شده‌اند که افراد می‌توانند به صورت اینترنتی خرید‌های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی جدی در استان از طریق رسانه ملی، شبکه‌های مجازی و سایر رسانه‌ها باعث شد تا مردم به این طرح اعتماد کرده و خرید انجام دهند، گفت: از سوی صاحبان واحد‌های صنفی شرکت‌کننده در طرح نیز دغدغه‌ای وجود ندارد چراکه با هر تراکنش، پول آن به سرعت وارد حساب بانکی‌شان می‌شود. طبق آخرین آماری که به دست من رسید خوشبختانه تاکنون هیچ بدهی‌ای برای فروش به فروشگاه‌ها در این طرح نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر تمام جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی در استان، در این طرح شرکت کنند هر ماه ۴ تا ۵ همت گردش مالی در استان داشته باشیم و این گردش مالی به منزله اقتصاد پویا در استان است. بازخورد‌هایی هم که ما از مردم گرفتیم اعم از فروشگاه‌ها و خود مصرف کننده از طرح کالابرگ، رضایتمندی را نشان می‌دهد.

دولت طرح حمایتی غذایی دیگری نیز دارد؟

وی اظهار کرد: اقدام دیگر دولت در بحث‌های حمایتی اعطای مبلغ یک میلیون تومان یارانه بیشتر به خانوار‌های دهک‌های پایین و دارای کودکان کمتر از ۵ سال دچار سوءتغذیه است چراکه تامین امنیت غذایی کودکان برای دولت بسیار مهم بود.

بابایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان بین ۲۰ تا ۲۷ هزار خانوار دارای کودک دچار سوءتغذیه داریم که این آمار هر سه ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود، گفت: در این طرح به ازای هر فرزند مشمول، یک میلیون تومان یارانه نقدی اضافه‌تر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. برای این کودکان نیز علاوه بر ۱۱ قلم کالای گفته شده، ۵ قلم کالای دیگر از جمله میوه، مغزدانه‌ها، سبزیجات (میوه‌ها و لبنیات نیز حجم آن‌ها بیشتر شده) اضافه شده است.

وی بیان کرد: در طرح مربوط به کودکان، برای خرید ۱۶ قلم کالا نیازی به پرداخت پول اضافه نیست و سرپرستان خانوار می‌توانند مانند خرید عادی، بدون پرداخت وجه، تا سقف تعیین شده خرید کنند. در حال حاضر نیز تمامی خانوار‌های مشمول دریافت یک میلیون تومان یارانه بیشتر، برای خرید این ۱۶ قلم کالا اقدام می‌کنند. این طرح در هیچ دولتی پس از انقلاب اتفاق نیفتاد و خوشبختانه شروع آن از دولت سیزدهم بود.

آیا دولت طرح حمایتی دیگری در دست اقدام دارد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: دولت طرحی با عنوان «یسنا» با کمک آستان قدس رضوی و مجموعه‌های خیریه برای پرداخت هزینه‌های ناباروری اجرا کرده که این طرح در ۸ استان با نرخ باروری پایین در حال اجراست، اما خراسان رضوی جزو این ۸ استان نیست.

وی تاکید کرد: دولت سامانه‌ای تحت عنوان «پایگاه رفاه ایرانیان» به آدرس https://refahdb.mcls.gov.ir/ راه‌اندازی کرده است. هر بسته حمایتی بر مبنای دهک‌بندی که قرار باشد به خانوار‌ها تعلق بگیرد از طریق این سامانه قابلیت شناسایی افراد، بررسی درآمد‌های افراد و قرار گرفتن در بسته‌های حمایتی را دارد. در این سامانه تمامی اطلاعات اقتصادی و مالی افراد به‌روزرسانی می‌شود و براساس این اطلاعات دولت برای خانوار‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دولت، آیا تغییری در پرداخت یارانه‌ها یا حذف آن صورت می‌گیرد؟

وی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی قرار نیست یارانه نقدی مردم قطع شود. دشمن تبلیغات سوئی در این زمینه دارد، اما این اطمینان را می‌توانم به مردم بدهم که تغییری در یارانه پرداختی مردم صورت نخواهد گرفت.

بابایی گفت: با این حال طبق قانون، وزارت کار موظف است هر ۶ ماه دهک‌بندی‌ها را بررسی و به‌روزرسانی کند. ممکن است فردی ۶ ماهه ابتدایی سال مشمول دریافت یارانه نباشد، اما در ۶ ماهه دوم به واسطه ورشکست شدن یا اتفاقات دیگر، مشمول دریافت یارانه شده و یارانه به حساب او واریز شود.

وی تصریح کرد: نکته آخر در بحث یارانه‌ها اگر فردی نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت یارانه اعتراض دارد می‌تواند با ورود به سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کند. یعنی برای اعتراض خود نیازی به مراجعه حضوری به اداره کار ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->